Ingelstad V.s Värnamo

I fredags styrde jag Amanda och Linnie mot växjö för att se träningsmatchen mellan Ingelstad & Värnamo. Varnamo som kom senast från en rejäl förlust emot Olofström med 14-3. var revange suget men var blekt och fantasilöst i matchn emot Ingelstad. Ingelstad kunde "leka" hem matchen med 8-2 kvallite nja: De var de väl inte så mycket av. Fast Ibland blixtrade de till och blev en del fina anfall och räddningar. Störst på plan va miss Zlatan som förra året representerade Hovshaga som spelandetränare. Om jag inte har helt fel för mig så gjorde hon 3 eller 4 mål innan hon tyvär fick sig en rejäl smäll och inte kunde fortsätta matchen. Vad jag vet har hon haft ett knä med en del problem. Hoppas att de inte kommer bli en långvarig frånvaro för henne. En härlig innebandy tjej som visar hur sporten ska utövas och troligen kommer att vara en viktig kugge i Ingelstad under året. Krya på dig!

Vad har hänt med värnamo?????

Som jag skrivet tidigare här i bloggen har jag haft ganska stora förhoppningar på Värnamos spel i div2 i år och t.o.m trott att dom ska ta steget upp i år. Men men mycket har tydligen hänt i Värnamo  lägret de senaste veckorna. De man har läst är ju att de fått några spelare tillbax från bla Vöikers & Husqvarna och att Evelina och Petra stannar kvar. Men de som komm till min kännedom ikväll skrämmer mig och får mig att undra vad som egentligen sker i laget. Bara under de senaste veckorna har 4 av de ordinarie spelarna valt att inte fortsätta + yskonen Björnlund. Något som syns väldigt väl i laget som mötte Ingelstad under fredagkvällen. De var uddlöst inte mycket fantasi och de var inte mycket som funkade. Ibland hände de lite och då var de Evelina & Petra som gjorde något på egenhand. Den unga mycket låvande målvakten gjorde väll ingen toppen insats men JAG & Ljungby damlag vet vad de här laget kan gå för. Så jag hoppas att de kommer att ta sig samman och svetsa in de nya tjejerna i truppen. Värnamo tillhör minst toppskiktet i div2.
Tränaren från förra året Sebastian Mannen med slirren prydligt knyten på match dagen har valt att lämna laget och lägga sin tid i styrelsen. Enligt min åsikt tycker jag att de är synd för de hadde varit intressant att få sen han jobba minst en sess till med sitt lag. Men önskar honom lyckatill med sitt nya upp drag och den nya tränaren på sitt.


Mina åsikter konstiga???? Nej inte allas!!!!!

Mitt hjärta har alltid slagit för innebandy och smålands bandy är den bästa! Vi måste kunna stötta varandra utanför plan vi i småland och se till att vi kommer upp oss ordentligt i smöret. Lira i dom höga divitionerna få bra med motstånd i de lägre. På så sätt visa sverige var skåpet ska stå!!! Så till alla er som Lirar i Småland. Jobba på de är mot eliten vi ska gå!

God kväll Jösse over and out

Kommentarer
Postat av: Före detta spelare

Jösse! Det var inte samma målvakt som förra året även om hon också heter Jennifer. Var noggrann med din information!



2008-09-08 @ 13:59:44
Postat av: Jösse

ok ledsen för mitt misstaget . de var den infon jag hadde fått

2008-09-08 @ 15:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0